“Ons team vormt de spil tussen klant en verzekeraar”

Team Protect staat klaar voor schadeverzekeringen (bijvoorbeeld auto-, brand- en familiale verzekeringen) op maat van particulieren en zelfstandigen zonder vennootschap. Het team staat in voor de administratie van verzekeringen voor jou, je gezin of huisgenoten die voluit willen leven, zonder kopzorgen. Hilde, Tine, Ilse en Thomas beschermen wat jou dierbaar is. Wil jij graag een offerte? Neem dan zeker contact met ons op.

Team Protect

Bij Akses & Smismans werken we ondertussen met zestien mensen. Vier van hen vormen Team Protect. We stellen hen graag even aan je voor:

  • Tine Vanreusel begon achttien jaar geleden bij Akses, daar was ze actief binnen de bank.
  • Hilde Van Wesemael startte achtentwintig jaar geleden in het makelaarskantoor van haar vader. Dat kantoor werd in 2007 overgenomen door Benny Smismans en vervolgens in 2018 door Sven en Maxime. 
  • Ilse De Geyndt werkt sinds mei 2021 bij Akses & Smismans, daarvoor werkte ze bij een ander makelaarskantoor.
  • Thomas Willems is onze nieuwste aanwinst en vervoegde in juni 2023 het Team Protect. Hiervoor was hij ook al een heel aantal jaar werkzaam in de sector.

Analyse van noden en wensen klanten

Wat mogen klanten van jullie verwachten?

Hilde: We proberen altijd te luisteren naar de klant, te analyseren wat hij of zij echt nodig heeft. Met hun noden en wensen in ons achterhoofd bekijken we het aanbod van verschillende maatschappijen en gaan we op zoek naar de beste oplossing op de markt. We leggen de verschillende opties vervolgens in begrijpelijke taal uit aan de klant en geven persoonlijk advies.

Tine: De klanten krijgen steeds een map met alle documenten, zodat ze een handig overzicht hebben. We hebben ook respect voor deadlines en komen onze afspraken na.

Ilse: We beschikken bovendien allemaal over de nodige FSMA-attesten en volgen geregeld opleidingen, zodat we mee zijn met de laatste nieuwtjes in de sector en onze klanten de best mogelijke service kunnen bieden. De verschillende maatschappijen waar we mee samenwerken komen ook regelmatig langs om hun producten voor te stellen en korte opleidingen te geven. Zo hebben we steeds een compleet beeld van het aanbod op de markt.

Welk vooroordeel over verzekeringsmakelaars wil je graag ontkrachten?

Tine: Veel mensen vinden verzekeringen saaie materie en denken onterecht dat verzekeringsmakelaars saaie mensen zijn. Dat wil ik even ontkrachten. We zijn alle vier levensgenieters en ook op de werkvloer maken we het graag plezant. We komen goed overeen en de sfeer zit altijd erg goed.

Ervaren team van experten

Hoe is de werking van jullie team anders tegenover vroeger?

Hilde: Vroeger hadden we meer menselijk contact met de klanten. Ze kwamen voor alles langs op kantoor, waardoor je je klanten nog persoonlijker kende. Nu gebeurt veel klantencontact digitaal, wat natuurlijk ook een aantal voordelen biedt. Je krijgt op een dag meer gedaan en je kan een pak efficiënter werken. Sven en Maxime hameren wel op het belang van persoonlijk contact. Daarom blijven we onze klanten consistent uitnodigen op kantoor. Daarnaast werkte ik vroeger alleen met mijn vader in het kantoor, waardoor we allebei van alles op de hoogte moesten zijn. Nu zijn we met vier, zodat we de taken goed kunnen verdelen en ons meer kunnen specialiseren.

Tine: Er zijn in vergelijking met vroeger geen fundamentele verschillen in hoe het er nu in ons kantoor aan toegaat en hoe we onze klanten servicen. Ik zou wel durven stellen dat de werking van het team vlotter is. Er zijn minder uitgeschreven regels die tot op de letter gevolgd moeten worden. We kunnen meer ons buikgevoel volgen, wat de service naar de klanten toe in mijn ogen alleen maar ten goede komt.

Thomas: Op mijn vorige job deed ik voornamelijk productie (administratie) en schade. Mijn functie was dus minder commercieel dan nu. Maar ik heb de afgelopen maanden geleerd dat dit aspect me erg ligt.

Ilse: De werking van ons team loopt grotendeels gelijk met hoe het er in mijn vorig kantoor aan toe ging. Akses & Smismans telt wel meer collega’s, zodat het werk nog beter verdeeld kan worden. Sven en Maxime zijn bovendien erg toegankelijk. We kunnen steeds bij hen terecht voor vragen en voorstellen.

Hoe willen jullie als team verder evolueren?

Tine: Alles loopt eigenlijk erg goed. Het klikt goed, we begrijpen elkaar en vullen elkaar goed aan. Naar de toekomst toe willen we dus gewoon verder doen zoals we nu bezig zijn.

Thomas: Ieder van ons heeft zo wel zijn eigen specialisatie, waardoor we aan onze klanten een volledig pakket kunnen bieden. We hebben immers alle kennis en expertise in huis om hen de best mogelijke service te kunnen bieden.

Op zoek naar de beste oplossing

Wat onderscheidt jullie van andere verzekeringsmakelaars?

Hilde: Wij gaan voor onze klanten altijd op zoek naar de beste oplossing. Dat wil niet zeggen dat we de goedkoopste verzekeringen aanbieden. We proberen onze klanten duidelijk te maken dat de goedkoopste optie zeker niet altijd de beste is. Ten eerste wil je natuurlijk niet onderverzekerd zijn. Ten tweede moet je ook de service mee in rekening brengen. Wij zijn 24/7 bereikbaar, je hebt een vast aanspreekpunt bij wie je terecht kan en er is altijd iemand van ons team aanwezig bij schade . Zo kunnen we steeds een snelle afhandeling van schadegevallen garanderen en vormen we een interessante spilfiguur tussen klant en verzekeraar.

Ilse: We helpen de klant ook verder op de manier die zij verkiezen. Willen zij graag een digitale afspraak of verkiezen ze toch om langs te komen op kantoor? Wij staan voor beide opties open en passen ons met plezier aan. Sommigen verkiezen nu eenmaal liever persoonlijk contact, anderen zijn meer van het principe ‘hoe sneller, hoe beter’ (lacht).

Meer weten over onze verzekeringsoplossingen?

Contacteer ons dan meteen, zodat we een afspraak met je kunnen inplannen.

Hopelijk tot binnenkort!